U bolnici zbog miješavine biljnog čaja

Žena stara 63 godine provela je pet dana u londonskoj bolnici zbog mešavine biljnog čaja koji je izazvao desetosatno povraćanje i ubrzan rad srca. Žena je konzumirala čaj u nadi da će rešiti problem s nesanicom od koje je patila, ali je greškom u mešavinu ubacila lišće otrovne biljke.

Nakon što joj je prijateljica rekla da joj može pomoći u vezi s problemom nesanice, 63-godišnjakinja je na lokalnoj pijaci kupila lišće za koje je verovala da je gavez koji se kao biljni lek koristi vekovima. Umesto toga, kupila je lišće pustikare koje sadrži digoksin i digitoksin koji stimulišu srčani mišić.

Nakon konzumacije čaja žena je deset sati povraćala, srce joj je ubrzano kucalo i imala je vrtoglavice. Po dolasku u bolnicu utvrđeno je da se predozirala toksičnim spojevima koji se nalaze u pustikari. Ovi spojevi se nazivaju srčani glikozidi i ponekad se koriste u lečenju aritmije i zatajenja srca, ali predoziranje može izazvati mučninu, napade i smrt.

“Domaći biljni lekovi se čine bezopasnim, ali ovaj slučaj pokazuje da slabo poznavanje biljaka može biti opasno po život. Listove pustikare i gaveza je veoma teško razlikovati posebno u proleće”, napisao je doktor Metju Vitajatil u izveštaju.

Dva slična slučaja zabeležena su u Velikoj Britaniji 1985. i 2008. godine, a 2010. godine devet ljudi je u Kini završilo u bolnici upravo zbog korišćenja pustikare umesto gaveza.

Komentari